Sunday 18 December 2011

two sweet memories in one day :)


harini team futsal aku join tournament dekat Manjung Indoor Sports Arena (MISA) tapi tournament ni just 8 team je join sbb nama tournament ni pon 8 PENJURU bawah 18 tahun hehe minggu lepas 11/12/2011 pon aku ad join tapi kalah -,- so kiranya ni aku mencuba kali kedua. tak salahkan mencuba muehehehe nama team aku Extrano FT. kenapa Extrano ? biarlah rahsia ;) hikhik kami diundi group B. team tu kira fight jugak la :) game pertama kami lawan team SMK Samudera. game tu kami kalah 1-0. mcm bangang je bola mudah aku boleh lepas hahaha masa tu aku da pikir mcm tak boleh belah je. lepas tu game kedua kami lawan team CT-One Kickers. team ni team mmber aku juga haha game tu kami menang 3-2. tp takut jugak aku mse tu sbb kami leading 3-0 tapi kena 2 gol cmtu je. bende yang paling lawak dalam game ni ialah aku kena kad kuning sbb tangkap bola luar kotak D haha tapi masa tu refferee dia tak keluar kan kad kuning dulu. dia dok raba raba sebelah poket yang ada kad kuning. aku da risau kena kad merah je. kalau kena kad merah acane ? muehehe Aidid Sidi la keeper jawabnye haha pdahal mse tu aidid da cover da aku tapi refferee nmpak jgak muehehe pasal ni jgak deorang dpt score gol kedua haha gelak je aku :D nseb baek seminit dua lepas tu reffere terus tiup wisel. so kami mng hehe and the last game kami lawan team PIRATES FC, team bdk lekir katanya. kami menang 5-1. kenapa 1 ? kenapa ? kenapa ? tension betul aku. setiap game ada je bolos :O tapi naseb baek mng besar sbb kalau kami nak layak mmg kami kne mng besar :) so kami da 6 point. sama dengan team SMK Samudera. tp advantage jaringan dekat kami hehe then masa ni kami hanya menantikan keputusan perlawanan CT-One Kickers VS SMK Samudera je huhu kami harapkan CT-One Kickers mng dgn SMK Samudera ni sbb klau deorang mng kami la layak :D masa game tu 1st half  SMK Samudera leading 1-0. terus aku bkk kasut sbb aku pkir team aku da tak lyak sbb team Samudera ni msty maen bertahan utk mng tp mse 2nd half team CT-One Kickers score 2 gol. terus smngt balek aku pakai kasut sbb aku dapat rasakan masa permainan tu pon da nak habis hehe bila refferee tiup je wisel tu mmg kami seronok la sbb kami lebih 1 jaringan dgn CT-One Kickers ni muehehe so Extrano FT menjadi juara kumpulan B dengan 6 mata 8 gol 4 bolos :D masa di final kami bertemu dengan Manjung Junior, juara kumpulan A. deorang ni mng semua game kumpulan A. masa final ni ibu jari tgn aku da sakit da :/ so kne la pkai glove nak tahan sakit dia. NurSalam Zainal score 1st gol kami mse 1st half then mse 2nd half  Haziq Fadzilah plak score gol kedua kami. dua dua team berbalas serangan. dan apabila refferee meniup wisel penamat aku hanya mampu tersenyum je hehehe tp hadiah jersi je pon :) ala aku tak kesah pon hadiah sbb janji team aku layak ke Grand Final 31/12/2011 nnti muehehe and the one thing make me proud is nama Extrano FT diumum sbg juara :) hanya beberapa orang je tawu apa itu Extrano :) muehehehe 

Extrano FT player
1. Syed Muhd Syafiq bin Syed Basharudin
2. Haris bin Amiruddin
3. Mohd Aiman bin Rosli
4. Mohd Haziq bin Mohd Fadzilah
5. Aidid Sidi bin Saiful Bazli
6. Muhd Nursalam bin Zainal
7. Muhd Hazman bin Hasnan (demam so tak maen)

*eh jap. tarikh 18 december ni jgak actually birthday mak aku yg ke 41 muehehe happy birthday mom :D so kemenangan ini aku hadiahkan kepada mak aku hikhik



*and kek ni dgn bunga yang mak aku pegang tu abg aku yg post dr KL to Manjung special utk mak aku :) 


6 comments: