Saturday 11 August 2012

7 Petala Langit 7 Petala Bumi.

seroang pemuda yang banyak melakukan dosa telah memasuki sebuah masjid setelah dikejar oleh pihak polis kerana melakukan satu rompakan . di dalam masjid tersebut , didapati ada seorang pakcik yang sedang beriktikaf di dalamnya :) ketika pemuda itu mahu keluar dari masjid itu , dia ditegur oleh pakcik itu tadi.

PAKCIK : mana ada penjenayah masuk ke rumah Allah , yang masuk ke rumah Allah ini orang yang baik baik , orang yang mencari keredhaan Allah , orang yang menjunjung titah perintah , yang masuk ke rumah Allah ini , orang yang mahu membersihkan diri dan bertaubat kepada Allah , nak , sesiapa yang masuk ke rumah Allah ini sebenarnya adalah tetamu Allah , nak .

PEMUDA : saya ni jahat , ustaz . saya ni hina , ustaz . adakah Allah akan mengampuni saya , ustaz ? adakah Allah akan ampunkan saya , ustaz ?

PAKCIK : nak , sebesar mana pon dosa yang kita lakukan , sesungguhnya pengampunan Allah itu seluas langit yang tidak bertepi , seluas lautan yang tidak berperhujung , dengar ya , kalaulah jalan semua tertutup untukmu nak , carilah jalan Allah , nak .

PEMUDA : Allah :'(

PAKCIK : sabar ya nak , Ya Allah kau ampunilah dia , Ya Allah , berilah petunjuk ke jalan Mu , Ya Allah .


Ya Allah , kau dakap orang yang mendekatiMu , Ya Allah , kau sayang orang yang menyayangiMu , Ya Allah , kau sambut orang yang mendekatiMu , Ya Allah , terimalah aku menjadi hambaMu , Ya Allah :'(

No comments:

Post a Comment