Wednesday 20 November 2013

Kerana kau . . . .

Kawan.

Kadang kadang kau buat aku gembira.
Kadang kadang kau buat aku kecewa.

Mengapa kawan ?

Mengapa ?

Terkadang aku berfikir sejenak ,

'bukan semua orang kita suka dan begitu jugak tak semua orang suka kan kita'

tapi bukan kah kita kawan ?

tak suka, cakap terus.

Mungkin boleh diubah mana yang silap.

Kau pendam, aku tak tahu.

Dan secara terus kau mengajar aku jugak untuk memendam apa prasangka aku terhadap kau.

Mengapa ada tikam belakang dalam berkawan ?

Dan secara terus kau ajar aku untuk tikam belakang kawan juga.

Kengkadang aku menangis, aku sedih, aku tersentak.

Kenapa semua ni jadi dalam hidup kita berkawan.

Terkadang aku bertanya pada Allah,

'Apakah aku buat ini semua betul?'
'Apa kurang nya aku sehingga di makan kawan sendiri'

Setahu aku ciptaan Allah itu sebaik baik ciptaanNya,
Dan aku bersyukur.

Erm tak mengapalah,

Siapa aku untuk mengharap belas ihsan orang.

Kerana apa ?

Kerana kita ni hidup didunia cuma sementara,
Kita buat baik, InshaAllah dibalas baik,
Cuma mungkin bkn di dunia tapi di akhirat sana.

Dan begitulah jugak,
Kita buat jahat, pasti akan dibalas dgn balasan yang setimpal.

Takpelah kawan, aku sudah tawar hati.

Kerana apa ?
Kerana kita hanya kawan,

bukannya SAHABAT.


No comments:

Post a Comment